Idag skrivs ingen sorg - bara glädje

Efter ett antal hundra krampattacker i vad som känts som hjärtat så har jag listat ut vad som är problemet. Jag har googlat, klurat, pratat med läkare och både klämt och petat - det är inte bröstcancer, det är inte en mindre hjärtattack, det är inte lugnorna som sitter i kläm mellan revbenen och det är inte heller avsaknad av hjärtslag - utan det är *trumvirvel*

Ångestattacker!

Det känns som en spark i baken, att ångest kan krypa på en utan att man märker det förens man skjuts ner. Men det är ett första steg i alla fall. Jag vet delvis vad ångesten kommer ifrån så då kan jag leta mig bort från den.

Nyckelben är vackra, ord svåra att uttala och jag tappar bort mig i din förvåning över min existens.
(Så snälla, kyss bort helvetet från mina tankar)



Remember; Royal Bitch - BOW DOWN

Den senaste tiden har bestått av mycket ligga i sängen och titta in i ögon som inte är mina egna. Det har blivit nästan sommar och valborg har passerat. Jag har fått hem väldigt gottluktande doftljus och lämnat bort ADHD-katten för några dagar då jag skall lämna det jag numera kallar hem och leta mig ut på landet. Jag har gått barfota i fuktigt gräs, druckit avslagen Cola på en filt och börjat på en ny modelltavla. Jag har blivit älskad, avskydd, känt mig som en bortskämd hypokontriker med orakade ben och hittat tillbaka till gamla minnen jag trodde jag förlorat.

När man försöker sammanfatta verkar det inte som så mycket, men det känns som allt vänts upp och ner, som om jag står på huvudet och undrar varför marken består av vita fluffiga moln och en blå himmel med en leende sol.

Men vänta bara - jag kommer snart stå fast på jorden igen, oroa er inte!

Kommentarer
Postat av: linahelena

hej vad härligt, har inte fått något avi än men det kanske kommer imorgon då:)



härligt, jag lovar att lägga upp bild när jag fått upp dom på väggen!

2009-05-03 @ 20:09:35
URL: http://linahelena.blogspot.com
Postat av: H C Barregren

Det är svårt att tycka riktigt synd om dig när du skriver som en gudinna, särskilt dyrkar jag din kursivpoesi.



Här är en kysk uppmuntranspuss: SMACK!



2009-05-04 @ 09:08:48
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: sofia

snygga tatueringar du har gums:)

2009-05-05 @ 14:28:07
URL: http://sofiaalarsson.devote.se
Postat av: Jillie

Sofia: Tack så mycket, fast den nedre var bara en airbrush-tatuering som jag hade under URF (uppsala reggae festival)

2009-05-05 @ 14:37:46
URL: http://brieost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]