Lycka på köpet (efter 27 timmars sömnlöshet)

Jag tror absolut att den här sömnlösheten gör nytta - du kommer snart kunna läsa om varför jag hoppat omkring av lycka (jag är totalt seriös - fråga Erik, jag har dansat omkring) här på förmiddagen - men först vill jag fokusera på den negativa sidan. Och nu menar jag inte en av de negativa sidorna, utan den enda negativa sidan jag upplevt hitills.

Du vet när man varit borta ett antal dagar från internet, kommer tillbaka och har 10 olästa gästboksinlägg på typ bilddagboken. En massa olästa kommentarer här som värmer ens hjärta. Massa uppdaterade bloggar på Bloglovin. Med mera. Med mera. Känner ni igen den den lyckakänslan som man får? - Självklart blandat med panik över allt man måste svara på, kolla på med mera. Och inte kan man slita sig förens allt är klart, läst och svarat på.

Men det var inte va saken handlade om, utan avsaknade utav denna känsla. När man kollar in kommentarerna, gästboksinläggen, uppdaterade bloggor/bilddagböcker, mail med mera var tredje minut. Då blir det sällan en rolig överaskning där en massa roligheter ramlar i ens huvud och gör en sådär euroforisk.

Men inte mer negativt nu, såhär kommer det lyckliga och bra hitills i min insomnia (får jag ens kalla det så? När det är frivilligt?)

För det första så har Svenska Spel faktiskt ringt idag - efter en månads väntat - och jag har arbetsintervju på tisdag klockan 09.00. Jag gick ju först vidare med min ansökan och fick sen göra ett arbetspsykologiskt test. Och tydligen gick det ju väldigt bra (trots all min nervositet). Så nu får du allt hålla tummarna för mig på tisdag.

Den andra roliga saken som hänt är att jag blivit utnämd till Gårdagens länktips (märkt gårdagens och inte dagens) på Bums.nu. Där bloggar H C Barregren om allt mellan himmel och jord. Själv hittade jag dit genom hans underbara lista vid namnet En äldre herres råd till de unga bloggarne (verkligen läsvärd läsning) och efter lite diskuterande fram och tillbaka angående svar på kommentarer så har jag blivit utsedd till gårdagens länktips. Det gjorde min dag.

Bara en av dessa händelser hade fått mig att sprattla av lycka men nu verkar faktiskt saker gå bra för mig. Nu får vi bara hoppas att det håller i sig.

nu tackar jag för mig sålänge och hoppas att alla eventuella nya läsare som hittar hit tycker lika bra om min blogg som H C Barregren - sålänge du gillar tokigheter så har du nog hittat rätt.

Kommentarer
Postat av: H C Barregren

Jag håller med pappa! Att sova ordentligt är en av de viktigaste sakerna man kan göra för sin hälsa. Men vad gör man inte för vetenskapen och bloggandet ;-) Synd bara att du inte hade en film på dansen, hehe...



Krams!

2009-01-23 @ 14:18:07
URL: http://www.bums.nu
Postat av: Jillie

Precis, man måste offra sig lite ibland. Jag kollade igenom en blogg där en av mina kompisar som just nu jobbar i Norge skriver. Han var vaken 56 timmar. Efter ungefär 50 såg han blixtar varje gång han blickade. Så jag är nog mer orolig för min mentala hälsa än rent fysiskt.

2009-01-23 @ 14:26:34
URL: http://brieost.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ni är alla galna (utom pappa) :-)

2009-01-23 @ 14:40:14
Postat av: H C Barregren

Jaså det vad duuuu som ringde. Tusan också att jag inte förstod det. Då hade vi ju kunnat haft en rikgit trevlig pratstund och jämfört våre galenskaper och ADHD-djur och filosoferat om livets baksidor i sörsta allmänhet – istället för att jag slänger på luren och skriker rakt ut :-)

2009-01-24 @ 07:45:20
URL: http://www.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]