1205 Maskrosträdgård

Igår kysste du mig
Jag hittade ett djupt rivsår på armen
Makrillburkar lämnades på min uteplats
Jag åt grillspett och glass tills jag ville spy
Såg nästan igenom en hel film utan att somna fast det var mitt i natten
och så fick jag lite fler kyssar - såna kvällar är fina

Idag är jag militär på krigsstigen - kamouflagefärgad kjol, militärgrönt boxarlinne, ID-bricka och med en extrem längtan efter stadspromenader och solbrända ben istället för sängliggande väntan och likbleka spaltor.






(Flickan smyger sig fram till
spegeln. Helfigurs.
Ser blygt på sin spegelbild.
Håret åt alla håll, vingarna
på sne - men så ska det va.
)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]