Strandad blåval

En strandad Jillie rapporterar 1 kilometer hemifrån.

Jag luktar illa (brandrök, alkohol unt so wite), är smutsig efter lervällingscamping och midsommarfirande. Har rivsår över benen och bett på ryggen. En katt som är ensam hemma. Rena kläder och tandborste i det icke-strandade hemmet. En mobil som slår på sista strängen och ingen laddare i sikte.

Telefonen har gått varm kan jag i alla fall säga. Efter koppling från Gotlands kommun till GotlandsHem till Securitas telesvar till Karlskrona avdelningen till fastighetsdelen till 650 kronor kontant på plats så insåg jag att jag kommer inte sluta vara strandad idag utan istället måste vänta tills imorgon kväll då min hyresvärd kommer tillbaka till stan och kan ge mig extranyckeln de förvarar. Jag får sen byta ut både mitt lås (840 kronor) + eventuellt förrådslåset (summa okänd)

Summan av kardemumman - jag har tappat min lägenhetsnyckel - 2 veckor innan jag flyttar ut, jag är skillad


I´m Jillie and this have been a ego update from the world of extreme luck (allt som saknas är att bettet jag fick på ryggen på vägen hem var från en insekt med mycket sjukdomar så jag hamnar på lassis, fast då får jag i alla fall varm mat, en säng och förmodligen tv också - inte illa pinkat)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]