Varning för zombies - hackad vägskylt

BLANDAT. En eller flera hackare lyckades ta sig in i datorsystemet som styr de elektroniska vägskyltarna och på så sätt få tillgång till två av de skyltar som är till för att varna trafikanter för diverse faror på vägarna i Texas.

Så istället för varning för halka så blev trafikanterna varnade för zombies. Meddelanden som "Varning för zombies", "Fly till ett kallare klimat", "Domedagen är nära", "Nazistzombies längre fram" och liknande roade trafikanterna i Austin Texas under ett par timmar förra veckan. Många saktade ner och körde till och med tillbaka för att se att de läst rätt.

Ägaren till Texas Sterling Construction som äger vägskyltarna har sagt att de inte tänker göra en polisanmälan, då de ser det komiska i situationen. Men Sara Hartley vid myndigheterna säger att detta är ett allvarligt brott, skyltarna är faktiskt till för att varna trafikanter.

Nu är det kanske dags för er därute att skaffa en zombieplan om ni redan inte har en. För de är på väg!

Sprid budskapet med vinden!

Publicerad 090131 på UM - direktlänk här

Kommentarer
Postat av: Tjelsi

Haha, väldigt skoj!

2009-02-01 @ 11:45:33
URL: http://tjelsi.com
Postat av: Helena

Oh det var ju bra. Jag som har mailat två gånger och ringt dem har fortfarande inte hört ett pip. Imorgon har det gått en vecka sedan jag ringde, och då kommer jag ringa igen och inte var lika trevlig som jag var sist. Funderar starkt på att ta kontakt med någon kvällstidning!

2009-02-01 @ 15:48:41
URL: http://beverlyhills.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]