När orden stapplat sig på hög träder skrivmonstret fram

Något har spritt rötter i min redan förstörda hjärna, något har slagit sig ner till ro i mitt fågelbo till huvudet. Det kan bara vara en av två saker. Antingen förlust av självkänsla - eller en hjärntumör som jag döpt till Marit, jag gillar henne inte alls. Hon påverkar mitt vokabulär - mitt förstånd och sist men inte minst hela mitt liv. Jag vill kasta ut henne, låsa tre säkerhetslås och tapetsera över dörren med blommiga 70-tals tapeter så ingen vet att jag ens fanns här från början.

Men glädjen sprider sig i alla fall över den fantastiska händelsen som kommer 090909 - Tim Burtons nya film vid namn "9". Handlar om mekaniska trasdockor i en värld där allt annat har dött ut. För er som inte håller er precis up-to-date om Burtons filmer så är de nästan alltid genialiska: Kalle och Chokladfabriken, The Nightmare Before Christmas, Edwards Scissorhands, Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street är bara några exempel. Och jag har stora förhoppningar för denna nya film, kolla bara in trailern under inlägget - underbart animerat - med Elijah Woods röst som 9. Can´t wait!

Jag sitter föresten och försöker se fejkupptagen ut (mygel som min pappa skulle sagt), det är ett heltidsgig med oanade höjder. De kommer nämligen killar (eller alternativt tjejer) som skall installera nytt bredband - fiberoptik - någon gång denna vecka och jag har därför förflyttat mig från sängen till bordet och sitter med block och penna framme så jag kan skylla på mitt frilansarjobb när det tittar på mig med besynnerlig syn och tyst undrar varför jag sitter hemma halv två en måndag.

Jag borde jobba, eller åtminstone söka jobb. Springa på stan och lämna ansökningsbrev, eller shoppa upp pengar jag inte har. På tal om det så vet jag ännu inte hur hyran skall bli betald denna månad - om jag inte får jobb snart tänker jag börja min framtid med ett arbete som telefonhora, verkar inte särskilt svårt att få, som alla telefonjobb alltså. Men telefonsex kan väl inte va tråkigt i alla fall? Omväxlande och givande arbete för att vara både filosofisk och gullig på samma gång.

Men så länge småtittar jag bara på Kenny Starfighter dokumentet ibland och undrar varför jag inte bara lägger upp det för korr, jag är ju i princip redan klar, men som den perfektionisten jag är så vägrar jag lämna ifrån mig den. Istället så är det gamla barndomsklassiker som lyser på min skärm, någon dag skall jag göra en samlingsdvd med de absolut härligaste serierna från när jag var liten att se på alla regniga dagar (och molniga, och snöiga, och hagliga, och soliga): Trasdockorna, Thundercats, Ika i rutan, Fablernas värld, Farbron som inte ville bli stor, Doktor Snuggles, Skrotnisse och hans vänner, TMNT, Bumbibjörnarna, allt va Disneydags innebar och faktsikt helt oväntat Babar - listan kan göras ännu längre men jag vill inte tråka ut er.

Jag hoppas föresten på Uppsala Reggae Festival (URF 09) med Jillie som representant för UM i sommar/höst (6-8 augusti) på tal om ingenting. Vänta er höstens fettaste reportage därifrån.

Translation: A true seld indulger finds explanations for everything - today it´s why I´m home at half past one- I hide behind my freelance work and a painted up world of normalcy.

Kommentarer
Postat av: kajsa

din tatuering på ryggen är riktigt snygg!

2009-01-19 @ 14:02:46
URL: http://kajsatasan.blogg.se/
Postat av: sofia

haha gud vilken gamal bild du! hu vad liten ma varit!:S he söt du e. fin blogg du har med allt bra med dig? puss

2009-01-20 @ 20:45:19
URL: http://sofiaalarsson.devote.se
Postat av: sofia

he ja jag har faktist bara en bild här hemma..så vet inte vart den andra tagit vägen, okej tack men har ingen aning om hur man gör det..eller om man ens kan eftersom jag har en annan bloggsida, men ska försöka:) ha de bra/sofia

2009-01-22 @ 16:27:35
URL: http://sofiaalarsson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]