Nya varianten av Bonde söker fru

Nya varianten av Bonde söker fru - Jillie söker folk med för mycket fritid som vill skicka fint brev så Jillie blir glad.
Om bonde söker fru kan handla om två män som skall träffas så kan det lika gott handla om en Jillie som tycker att för många glömt bort den ädla konsten att brevväxla.

(OMG - jag skriver om mig själv i tredje person - och har tydligen gjort ett bra tag) Då min efterlysning av söta kärleksbrev för evigheter sen inte lyckades så tänker jag här kräva (ta lätt på detta ord) minst ett par brev i min brevlåda. Det finns inget tråkigare än att aldrig få annat än räkningar, reklam och då och då en årsredovisning från banken.

Så nu tänkte jag starta en ny trend - eller snarare återuppta en gammal. Och det är brevskickandet. Att få ett fint kuvert dekorerat med teckningar, klistermärken eller fin handstil kan lysa upp vilken dag som helst.

Så ta nu upp papper och penna - pröva att skriva något (det var allt ett tag sen det hände eller hur) och langa iväg ett brev till mig, eller någon annan du tycker förtjänar det, kanske har du en.gammal vän du inte pratat med på länge och som det känns konstigt att bara ringa upp utan anledning. Ett brev är alltid lättare och roligare.

Det får handla om vad som helst men gulligt brevpapper eller söta små teckningar uppskattas alltid och jag lovar att försöka svara på alla brev som hamnar på mitt golv. Och jag tror nog absolut att du kommer få ett gulligt svar om du skickar till en gammal kompis.

(Nu kommer miljoner tycka att jag är idiotiskt som lägger ut min adress men det är hur enkelt som helst att ta reda på den - en enirosökning på Jillie resulterar direkt i min hemadress så inte direkt som jag röjer min täckmantel)

Jillie Kaaret Jacobsson
Jungmansgatan 99, BV
621 52 VISBY

Skriv en rad, gör en Jillie glad.
Inga brevbomber tack

Kommentarer
Postat av: elise

du svarade på min annons på brevweb.

jag kommer absolut att skriva till dig Jillie!

2009-01-25 @ 13:43:27
URL: http://eliselorangan.devote.se
Postat av: Anonym

Tack så mkt snygg header:D

du på bilderna?

2009-01-25 @ 13:48:44
URL: http://seelmic.blogg.se/
Postat av: Anonym

skitsnyggt/snygg!:D

så lite så :)

haft en bra helg?

2009-01-25 @ 14:04:23
URL: http://seelmic.blogg.se/
Postat av: Ida www.gotteochvi.com

VILKEN ROLIG BLOGG DU HAR! TACK SÅ MYCKET FÖR TIPSET =)



FORTSATT TREVLIG HELG!

www.gotteochvi.com

2009-01-25 @ 14:10:10
URL: http://www.gotteochvi.com
Postat av: H C Barregren

Vilken kul idé. Jag saknar också gamla hederliga handskrivna brev, såna som man fick förr...

2009-01-25 @ 21:28:48
URL: http://www.bums.nu
Postat av: Helena

Åh vilken kul idé! Brev är underbart!!! :) Kanske kommer ett... ;)

2009-01-27 @ 20:56:22
URL: http://h-examino.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]