Stölden från helvete

Göm kvinnor och barn! Nu blir det otäckt - Idag har varit en händelserik dag, jag har hunnit med att stjäla från Röda Korset, fått bikarbonat i näsan, kört in ved åt papio & mami så de inte fryser och nu sist (men absolut inte minst) att rymma från huspassningen.

Jag vill först och främst be om ursäkt till alla stackars barn där ute som nu missade sina filtar. Jag menade det inte, men jag var tvungen. Nu vill jag väl först och främst förklara att jag faktiskt inte gick och stal pengar ur kassan på Röda Korset utan att det gick till såhär: Jag skulle panta en massa flaskor och burkar från barndomshemmet - då ingen annan i familjen Tjock gör det. Det var tre säckar.

När jag var klar med första säcken (67 kronor) så skulle jag trycka på den STORA gröna knappen men som vanligt var jag disträ och råkade därför trýcka på den gula istället - vilket är skänk pengarna till Röda Korset. "Frick, frick, frick, frick on a cracker" var mina enda tankar.

När allt var färdig pantat och kvittona skulle inlösas tog jag skammen vid hornen och frågade kassörskan med exakt de här orden:

"Om man heter Jillie och är klantig som vanligt och därför lyckades trycka på den gula knappen istället för den gröna. Finns det något sätt att få tillbaka pengarna eller får man nöja sig med ett gott samvete?"

Först fick jag lite skeptiska blickar men när hon insåg hur mycket det handlade om så sa hon att i min situation hade hon agerat exakt likadant. Det blev lapp ifyllande med mera innan jag tillslut fick ut dem. Jag kände (och känner mig) som världens minsta människa, lika stor som en knappnål. Förlåt alla barnen, jag skall gottgöra det någon gång. Men karma fungerar som alltid och inne på Willys lyckades jag plocka med mig en påse bikarbonat som inte var hel vilket slutade i en massa bikarbonat i min näsa.

Synden straffar sig själv. Och för att väga upp lite får ni en bild av mig från igår - min mössa är sötfingullighärligsnyggochbäst. (om ni föresten undrar om rymningen så rymde min pappa först, från sin semester och stannade istället hemma vilket innebär att ingen (ingen vid namn Jillie i alla fall) behöver elda och passa mamma/hus i helgen).

Kommentarer
Postat av: agnes

fin design!

2009-01-31 @ 16:54:29
URL: http://agnessveajonasson.blogg.se/
Postat av: agnes

jasså där ser man, jag tycker att det ser riktigt proffsigt ut :)

2009-01-31 @ 17:10:07
URL: http://agnessveajonasson.blogg.se/
Postat av: Maria

Vilken cool blogg du har!

2009-01-31 @ 19:38:37
URL: http://miabackman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]