Nattens aktiviteter

En ADHD-katt har tagit sig in i en av mina garderober. Det innebär att mina kläder numera lever sina egna liv - spritt över hela min lägenhet.

Jag har för övrigt faktiskt tagit tag i vissa saker idag och dammsugit/skurat stora rummet, hallen och köket. Bara toaletten jag lät bli. Citron har jag även pressat i varje hörn av lägenheten. Baby har fått för sig att alla hörn är hennes toaletter, det är ganka otrevligt. Och tydligen skall katter avsky citron så får hoppas att det hjälper.

Kläderna får jag väl samla in, men de lär åka ut lika snabbt - ett par trosor är ju mycket roligare än en leksaksmus, och självklart så är en strumpa med kor på mer intressant än någon boll som låter lite.

ADHD-katten har nog någon katt-kläd-fetish.


-
Alla säger föresten att i en bra blogg skall man skriva/posta sådant man själv skulle vilja läsa/se. Och personligen är jag helt besatt i att se kort på husen/lägenheterna där de bakom bloggarna bor. Att se någons hem är som att få en liten sneak peak in i den personens hjärna.

Så därför tänkte jag att ni skulle få ett en-dags-pass till min hjärna. Tyvärr är min lägenhet inte så intressant då jag inte har råd till den inredningen jag vill ha - därför är bland annat väggarna i princip tomma. Men det kommer - och här får ni i alla fall några små pusselbitar till i pusslet som är mitt liv.


Det är här jag spenderar mina dagar - eller i alla fall ena hälften av stora rummet


Mitt kök - stökigt och med tillhörande Mr & Mrs Rabbit


Badrum med Hello Kitty och andra nödvändigheter


Mycket fin klocka och en lampa för 25 kronor från Kupan i Järpen


Jag hatar på tal om ingenting att jaga rätt på isbitar i saftglas och i ett samtal med Anonym kom jag fram till att jag skulle kunna tänka mig att bli gravid bara för att få bada i handikappbassängen på Hemse badhall.

Kommentarer
Postat av: felis

jag har aldrig tänkt på det innan, men det är faktiskt jävligt kul att se hur det ser ut där folk bor. man hänger liksom med i alla dessa liv, eller i alla fall delar av dem, utan att veta hur saker och ting ser ut.

2009-02-07 @ 19:51:01
URL: http://metromani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]