Svar på tal

Nu tänkte jag ta och svara på de få frågorna jag fick in på min mainstreamsfrågestund. För varje liten fråga är betydelsefull.

Så här kommer de:

Var kan man läsa dina frilansskribenalster?
Mina skriverier hittar man lite överallt, men där jag skriver oftast och man lättast hittar texterna är på UM elller ungdomar.se som sidan så fint heter - du hittar min redaktionspress här - bara trycka dig vidare in på läs mina texter så kan du läsa allt jag skrivit där. Jag har även publicerat en del i tidningen Appeal som finns här på gotland - de artiklarna kan man läsa online här. Jag finns hitills i nummer 10 och 11 2008. Förhoppningsvis hittar man mig snart i lite större sammanhang men det kommer.

När blir det en bok?
Så fort nån vill ge ut en bok som Estetjävel skrivit - so keep the offers coming!

Varför gillar jag din blogg så mycket?
Det är en fråga jag egentligen inte kan svara på, men jag är ju så otroligt grym så det är väldigt förstårligt. eller hur? Självklart kan man inte annat än älska en blogg som tillhör en estetjävel med humor och en kort liten konstnärlig ådra som alltid ler och gör andra glada.

Vad ska man egentligen kalla din blogg när man vill ropa ut dess namn från hustaken?
  • Brieost
  • Estetjävel
  • Jilles blogg (jag gillar det sista bäst)
Det är helt valfritt vad man vill kalla min blogg - men det är förvirrande, det kan jag förstå. Estetjävel eller Jillies är nog mina favoriter av de ovanstående- Brieost blev det bara för att mitt vanliga nick - Fotogenisk - var upptaget. Kom på efteråt att estetjävel skulle kanske varit det smartaste valet då men det är alltid lätt att vara efterklok.

Att det gått att ändra så hade jag istället haft Estetjavel.blogg.se som adress.

Vilken färg gillar du bäst?
Jag tänker svara svart (även om det enligt många inte är en färg, precis som drakar tydligen inte kan vara ens favoritdjur). Men tidigare var det grönt, och det ligger nog ganska högt på listan. Sådär härligt mossgrönt som man blir så lycklig av.

Hur många tatueringar har du?
Jag har 8, eller 3. Beroende på hur man ser det. Jag har vingarna som du kan se i headern. Sen har jag Pi och Fi på benen - jag postade en bild för ett tag sen. Och sen har jag även 4 stycken stjärnor. (Gör det enkelt och postar bilder, hittade dock ingen där alla 4 stjärnor syns bra, men de på axlarna ser likadana ut fast utan det röda).

Jag passar även på att svara på en fråga som ofta ställs - Vad står det egentligen över vingarna?
Det står Desiderio Pennipotens, vilket är egenböjd latin som betyder/skall betyda Jag önskar mig förmågan att kunna flyga. Om det är fel så bryr jag mig inte. För det är min text istället för något känt citat. Det är typiskt Jillie-aktigt. Vingarna är för den delen egendesignade.


Berätta en hemlig hemlighet.
Fast om jag gjorde det skulle det inte vara en hemlig hemlighet längre, eller hur? Men jag kan säkert vaska fram något hemligt. När jag var elva så 11 så talade jag in en hel bok på band och lyssnade på, för att jag var för lat för att läsa den. Kom på i efterhand att det var kanske inte det smartaste jag gjort i mitt liv - brukar inte berätta det då jag inte gärna vill bli betraktad som jävligt korkad. Fast det passar väl in i min klantighet skulle jag tro.

Så, det var allt för denna gång. Bara att ställa fler frågor om ni har några. Jag skall försöka svara på alla så gott jag kan.

Kommentarer
Postat av: H C Barregren

God dag!



Jag är en äldre herre med viss rondör som sedan en tid tillbaka har uppskattat er blogg. Jag tackar för de trevliga svaren. Särskilt gillade jag följande frågor:



Var kan man läsa dina frilansskribenalster?

När blir det en bok?

Varför gillar jag din blogg så mycket?

Vad ska man egentligen kalla din blogg när man vill ropa ut dess namn från hustaken?



De var mycket intelligenta och välskrivna, även om man önskar att svaren kunde vara mer uttömmande.



Jag hoppas ni får en fin dag och att jag snart kan sluta att skriva i denna högdragna stil.



Eder bloggvän

H C Barregren

2009-02-03 @ 09:47:55
URL: http://www.bums.nu
Postat av: H C Barregren

Först nu läser jag den hysteriskt kork... roliga grejen att du läste in boken för att du inte orkade läsa den. Det påminner mig om detta: http://akajos.blogspot.com/2009/02/mr-tvartom.html

2009-02-04 @ 09:40:33
URL: http://www.bums.nu
Postat av: Jillie

H C: Va härligt att jag påminner om saker från barndomen. Man får för sig såna fixa idéer ibland. Och det är det härliga med att vara liten, man får göra sånt utan att folk ser konstigt på en och undrar hur många gånger föräldrarna tappade det stackars barnet i golvet egentligen.



Och till min bloggvän får jag be om ursäkt för de tunna svaren - skall försöka bättra mig.

2009-02-04 @ 11:13:02
Postat av: H C Barregren

Ja, verkligen synd. Det hade varit roligt att jobba med dig... (risken är förstås att vi hade pratat och en massa tokiga konstprojekt istället för att jobba)...



Det sägs att vänsterhänta i snitt har högre IQ än högerhänta, så det var ju synd att jag inte härdade ut.



Jag är säker på att jag inte kommer att skratta när jag ser dig för första gången. Eller jo, det gör jag nog, men det är en helt annan historia :-)

2009-02-04 @ 11:41:33
URL: http://akajos.blogspot.com
Postat av: Frida

NEJ vad gulligt att du spelade in en hel bok :'D

2009-02-04 @ 21:54:27
URL: http://winterlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]