Sov du lilla Videung

Soundtrack. Pernilla Andersson - Videvisan (Sov Du Lilla Vide Ung)

Sov, du lilla videung, än så är det vinter.
Än så sova björk och ljung, ros och hyacinter.
Än så är det långt till vår, innan rönn i blomma står.
Sov du lilla vide, än så är det vinter.

Solskensöga ser på dig, solskensfamn dig vaggar.
Snart blir grönt på skogens stig, och var blomma flaggar.
Än en liten solskensbön, vide liten blir så grön.
Solskensöga ser dig, solskensfamn dig vaggar.

-
Jag har precis "införskaffat" Spotify och är kär. Ramlade över Älskade Barnvisor från Barnkammarboken (Volym 1).
Det gjorde min hela dag - vaknade vid 10.00 - hoppade ur sängen och var riktig lycklig och utvilad. Så idag skall nog bli en underbar dag med solen som reflekterar sig i snön och lite sött snöfall.

Och kanske god middag ikväll! Ibland kan allt vända så snabbt (även om jag ännu är arbetslös så känns det ljusare)

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

bjud in mej :P

2009-02-23 @ 08:58:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]