Kexchoklad förgyller vardagen



På 24 timmar har en jag hunnit förvandla ett fint, om dock gammalt, skrivbord till en svinstia. Sitter och jobbar med en bloggdesign till min syster som bestämt sig för att även hon skaffa blogg. Då sitter man bänkad med semlor, Zingo, Froosh apelsinsmoothie och kexchoklad för att hålla sig igång - och det blir lätt spill.

Jag planerar en helnatt med designande så underhåll mig gärna med kommentarer, frågor, dikter, gåtor ... allt är uppskattat och jag lovar att svara på allt som behöver ett svar. Frågan är om jag skall se tv - lyssna musik eller se film under mitt arbetande - undra vilket som är minst distraherande. Förmodligen musik, eller vad tror du?

Föresten har det flyttat in ännu en ny möbel i min lilla etta som högskoleeleverna kallar gigantiskt - hela dubbelt så stor som deras 18 kvm2 stora skokartonger. Det är en bokhylla som Adde donerade till mig och den flyttade in i min långsmala hall där det annars var tomt på innehåll. ADHD-katten aka Kåtkatten älskar den - och gjorde tydligen redan när hon tillfälligt bodde 2 veckor hos just Adde när jag rymde till Järpen och snön.

Nu väntar en header som vill bli klar - den kallar på mig med arg röst. Undrar varför jag larvar migmed att skriva blogg när jag skulle kunna spendera tiden så mycket bättre, så bäst att jag försvinner tillbaka in i photoshop.

Kommentarer
Postat av: Heléne

Hey Jillie! Jag har nästan en lika dan bokhylla som du :) min är istället turkos och har 2 små "dörrar" i nedersta hyllan :) den står så fint i barnrummet, och väntar på att jag ska ställa in barnböcker o gosedjur.

/Heléne

2009-02-27 @ 14:26:28
Postat av: Frida

Vilken UNDERBAR tapet ovanför datorn... !

2009-03-10 @ 15:52:35
URL: http://winterlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]