Hur skulle en värld skapad av dig se ut?

Jag har hört talas om synkroniserad barnafödsel, synkroniserade toalettbesök, synkroniserad bilputsning, konståkning och självklart synkroniserad andning med blivande mannen.

Men synkroniserad blogging? Någon gång skall dock alltid vara den första. För er som undrar så är definitionen av synkoblogging:

”Två eller flera bloggare publicerar samtidigt var sitt inlägg om ett gemensamt ämne samt länkar till varandras inlägg.”

Denna gång har jag och H C Barregren har därför ställt oss frågan:

Hur skulle världen se ut om den var byggd av mig?

Här hittar ni min beskrivning och CB:s här. Titta in, läs och forma er egen värld - du är jättevälkommen att kommentera detta inlägg med en länk om du bestämmer dig för att skapa din egen lilla värld på din blogg. Jag vill jättegärna läsa hur din värld ser ut.

Jag vill inte utmana utan jag uppmanar istället - ta en stund för dig själv och tänk ut hur din värld skulle se ut.

Länka gärna till mitt inlägg så länkar jag tillbaka i listan under - så kan vi skapa en kedja av fina världar och vackra världar. Så join in och förändra världen med oss - (kom ihåg att uppmana dina egna läsare till att fortsätta kedjan).


Underbara egovärldar so far:

* Estetjävel (Om jorden bestod av mig och mina likar)

* HC Barregren (Om alla vore som jag)

* Schlaraffenland (En garde!)

* Lusamusa (Om jag fick forma världen)

* Niotimmar (Hur skulle världen se ut om alla vore som jag?)

* VaCuum (Om alla vore som jag)

* Divage (Hur skulle världen se ut om jag fick bestämma?)

* Presentabel (Presentabels bättre värld)

* Hembretset (Om Alla Var Som Hembretset)

* Klatuu (Om alla vore som jag)

* Hon som räddade världen (What a wonderful world....?)

* Teolinda (Teolinda och Verkligheten)

* Mellan eld och vatten (Hur skulle världen vara om alla vore som jag)

Kommentarer
Postat av: H C Barregren

Jaaaaaa!

Postat av: josefin

hoppas allt är bra med dig =)

2009-02-13 @ 15:59:11
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: H C Barregren

Min erfarenhet säger mig att man når bättre resultat om man namnger några bloggare som man vill utmana samt gör dem uppmärksamma på det i deras kommentarsfält ;-)

2009-02-13 @ 16:38:40
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: josefin

sv: jo jag sitter och funderar massor på det... svårt ju!:P

2009-02-13 @ 17:03:10
URL: http://sameoldstories.blogg.se/
Postat av: Lusamusa

Fint. Jag är självklart med.

2009-02-13 @ 19:31:34
URL: http://lusamusa.blogspot.com/
Postat av: Sleeping Cell

Jag länkar till Dig efter att ha länkat till H C.

2009-02-14 @ 00:23:18
URL: http://www.tommaintet.blogspot.com/
Postat av: Antonia

Uppdraget är utförd, även om jag missförstod den nog. men nu orkar jag inte skriva en ny. Det skulle visst vara vinklad utifrån mig. ojoj...redan min historielärare har sagt att man ska läsa texter ända fram till slutet. Han hade visst rätt.

Men här är direktlänken: http://divage.wordpress.com/2009/02/14/hur-skulle-varlden-se-ut-om-jag-fick-bestamma/



Nu ska jag ordningsställa min allahjärtansupplevelseistan i bilder. Kan ta sin tid :)



2009-02-14 @ 17:45:15
URL: http://divage.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]