Äventyr väntar runt hörnet (förlovningsberättelse)

Om några av er kanske är lite nyfikna på hur det gick till när jag och Anders förlovade oss - om inte, så borde du klicka bort det här redan nu.



Efter 6 dagar på fastlandet och Uppsala Reggae Festival så var jag på väg hem med båten mitt i natten mellan den 9e och den 10e augusti. Jag skulle vara framme ungefär 02.30, när det var tio minuter kvar av (den urtråkiga) båtresan så fick jag ett mystiskt samtal från pojkens mobiltelefon, självklart svarade jag med "Hej älskling!" och fick ett "What did you call me?" till svar.

Det var minsann inte pojken min utan en mörk röst som sa "When you get off the boat, get your luggage, go out and turn left. There will be a car waiting, the lights will be on - get into it. Do you copy? Good *klick*" Jag kände igen rösten som Elias, en av Anders och mina vänner.

Väl framme i hamnen så hämtade jag mitt bagage från det hemska rullbandet och vandrade ut, skulle precis tända en cigg då jag vred huvudet åt höger och såg en kille klädd i kostym och med lieman-mask framför ansiktet - Elias! tänkte jag och vandrade fram och sa hej. I handen höll han fram en mobil med ett färdigtskrivet sms. Det stod att jag skulle sätta på mig ögonbindeln som han höll fram, inte ställa några frågor och följa med.

Efter en lång bilfärd visade det sig att jag befann mig på Högklint (en helt awesome utkiksplats utanför Visby, google ´n u will find!) och där fanns också Anders sittande på knä i kostym (han använder bara kostym vid väldigt speciella tillfällen) i slutet av en brinnade marshall-allé, det kan ha varit det finaste jag någonsin sett, i alla fall det mest romantiska jag varit med om..

Och ute på Högklint cirka klockan 03.00 10 augusti så friade Anders till mig och jag svarade självklart ja! Dock hade han bara en provisorisk ring åt mig då han inte ville välja utan mig. Så några dagar senare satt vi igång och letade ringar, till slut hittade vi ett par som vi båda gillade. Och nu sitter de på våra fingrar sen två dagar tillbaka. Nu är det bara bröllop som skall planeras, men det tar nog ett litet tag så håll inte andan :P

Såhär ser ringen(arna) ut!
 



(Ursäkta det långa inlägget men någon kanske tyckte det var intressant och då var det värt det hela)

[love]


Kommentarer
Postat av: Heléne - mamma till Alexander'09

Ohh va mysigt! Verkligen roligt Jillie! Jag skall nog låta Peter läsa detta, så han kan ha något i åtanke till framtiden ;)

Grattis igen! :D

2009-08-28 @ 11:58:02
URL: http://renrot.blogg.se/
Postat av: H C Barregren

Det är bara att grattisulera!!!

2009-08-31 @ 12:26:12
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: ♥ Tjelsi - Så kan det gå när inte haspen är på ♥

gratulerar!



måste säga att det var fyndigt minsann! ^^

2009-09-01 @ 11:23:55
URL: http://tjelsi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]