Små morgonrutiner



Ibland är klockan halv sex en tisdagsmorgon och solen håller på att gå upp, men under tiden så regerar frosten och morgonkylan.

Jag tog mig en minipromenad iklädd bara en stor sweatshirt med färgfläckar och ett par väldigt kalla tofflor som bor i min trädgård, bara för att kunna säga att jag sett solen gå upp - men jag gav upp - för det var allt för kallt för för lite kläder.

Någon perfekt morgon skall jag koka lite vatten, göra varm oboy och sen ta mig en morgonpromenad med en cigg i mungipan och en varm mugg i handen - det är fint och kallt ute. Kanske skulle jag fällt ut en av de två stolarna som delar gård med tofflorna och grillen och sen där virrat in mig i ett täcke och sett frosten försvinna och solen gå upp - kanske skulle jag ha sällskap av någon annan morgonpigg alternativt sensomnande person.


Tråkigt bara att mina cigaretter är slut just denna morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]