Alcoholic Architecture - Storbritanniens första ångbar

MAT & DRYCK. "Andrahandsdrickning" kan göra dig full - det faktumet har två unga killar vid namn Sam Bompas och Harry Parr fastslagit och använder nu det konceptet i deras tillfälligt uppbyggda bar/installation i Soho, London där mittpunkten är en fråga som lyder: Hur känns det egentligen att vara inuti en Gin och tonic?

Hela upplevelsen börjar med att du löser en biljett för £5 (i dagens läge ungefär 63 kronor) och klär på dig kläder i stil med regnställ, varför kommer du snart förstå. Väl inne i baren är det nämligen bara att börja andas och efter ungefär 40 minuter har du fått i dig en stor Gin och tonic-drink, men det är ganska fuktigt och utan regnställ skulle kläderna inte bara vara fuktiga utan även stinka alkohol.

Upplevelsen varar i en timme och erbjöds för London-bor och besökare från världens alla hörn 16-18 och 23-25 april i Soho, London. Baren var dekorerad med stora sugrör och överdimensionerade lime-klyftor för att lyfta fram känslan av att man är inuti en Gin och tonic.

Det är dock inte nyttigt att vistas i miljön allt för länge, bartendern fick därför ständigt gå klädd i gasmask då det annars är allt för stor risk för alkoholrelaterade arbetsskador.

I framtiden hoppas Parr på att de skall kunna förånga hela banketter där man skall kunna andas in både stek och kokt potatis. Parr och Bompas har tidigare skapat både skrapa-och-lukta filmvisningar och "flavour tripping-fester".

Why drink when you can breath är frågan på allas läppar.

För mer information kan ni alltid titta in på deras hemsida
http://www.jellymongers.co.uk/alcoholicarchitecture.html



Publicerat på UM 090427

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]