Ybussen mot Östersund



Hej på er alla solstrålar därute i Sverige (och vart ni nu befinner er)

Jag upptäckte att jag kan blogga från mobilen samt att Ybussen har trådlöst internet vilket innebär att jag inte kommer bli ruinerad av det.

Jag sitter som ni nog förstod på bussen nu. Har rest i snart en timme - hela resan är ungefär åtta timmar. Mycket tid att läsa och måla. När man är ute och samlar minnen får man räkna med att sitta fast mycket på bussar/tåg/flyg/båtar. Resan är ju halva upplevelsen.

På tal om ingenting kom jag igår fram till att jag vill tapetsera mitt kylskåp. På insidan då, för jag har aldrig mat där och ser bara deprimerande ut.

Jag har även skaffat en fågel som heter Bertil som följer med som sällskap på resan. Han anslöt sällskapet på Gotlands båten igår och ersätter Grodie som tyvärr inte kunde följa med på grund av borttappande. (för er som inte har koll är Grodie världens sötaste tygape-maskot och Bertil är en julprydnad med bara ett ben (bild finns på kameran och ni kommer få se hans söta ansikte senare.


Och bara så ni har koll sitter och kodar detta inlägg - till exempel radbrytningar. Då min mobil inte riktigt vill använda sig utav det färdigutvecklade systemet som finns på vanliga redigeraren. Kramgoa kramar från en tjej med lurar i öronen och en längtan efter dyra färgpennor från Åhlens



Tillägg 17.10 då min mobil helt plötsligt inte vill skapa ett nytt inlägg:

Jag tror min busskamrat i sätet brevid mig kan vara min själsfrände i emo-form.

Han målar (dåligt vilket gör honom lik mig), skriver små poetiska och kryptiska texter i ett litet block han har med sig och upptäckte en chockerande sak. - Han lyssnar på Loke Nyberg (som jag är galen i. Fast bara rent musikaliskt. Tycker han som person är sexistisk och en hycklare men det är en helt annan story)

Hursom: Jag hittade en emo/manlig variant av mig själv på Ybussen mot Östetsund. Hur surrealistiskt är inte det?


TILLÄGG: Han lyssnar på Charta 77. Han ÄR min själsfrände.
Jag sitter för övrigt i en busskur i Sundsvall. Här kommer jag förmodligen tillbringa ett antal år i mitt liv senare. Nu hälsar jag bara på - Mittuniversitet, vi syns om några år !

Uppdatering 20.45: Jag tycker barnsligt synd om mig själv för mobiltäckningen försvinner och det är mindre än en timme kvar av min "internettid" men det finns i alla fall snö utanför bussen nu. p.s snus luktar groteskt äckligt - bussoulmate snusar. Där ramlade han ner på listan över bra människor jag iaktagit på den här resan d.s

Kommentarer
Postat av: Issa

Tja, Hur gick de me UV tatueringen e skit nyfiken? skicka gärna ett mail me info.



Mvh



Issa



[email protected]

2009-01-08 @ 00:36:43
URL: http://maybewords.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]