Idioter på Gråbo och hoppfulla skriverier

Nej, nu ger jag snart upp.

Hur dumma i huvudet är egentligen människor? Speciellt folk som hänger på Gråbo (läs där jag bor), nu börjar jag få nog av idioterna.

Bara senaste månaderna så har en ung kille blivit knivhuggen 10 meter utanför min dörr, tre katter dött av glykolförgiftning och flera andra behandlas, någon idiot tycker det är kul att döda katter och nu igår kväll blev en av mina gamla klasskamrater misshandlat några hundra meter härifrån utanför Puma (en ungdomsgård).

Jag blir bara så arg. Vad lär föräldrar egentligen sina barn idag? Och vad är det för speciellt på Gråbo som för fram det värsta i alla ungdomar? Det händer alltid dåliga saker här. Det är bara en tidsfråga innan det händer något med mig. Om jag försvinner så vet ni att jag förmodligen är överkörd av en idiot i bil eller nerslagen av jävla snorvalpar på Gråbo.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

På tal om helt andra saker så söker jag jobb som besatt och det går inte så bra. Jag har även börjat skicka artiklar till tidningar med förhoppning att få skriva för någon av dem.

Att se sitt namn i trycksvärta är en av de mest fantastiska saker jag vet. Ni kan inte förstå känslan första gången jag såg Appeal på stan med mitt namn i. Det var helt otroligt. Har nog med det vanliga "Jag-vill-inte-dö-utan-att-lämna-något-bakom-mig" att göra.

Så jag har kontaktat några tidningar. Än så länge har jag bara kommit på: GLÖD, Chili och Girltalk. Och så självklart Appeal igen, nu när jag faktiskt har tid att skriva. Så kanske kommer få göra riktiga repotage snart istället för att komma på saker from the top of my head.

Om ni kommer på någon bra tidning ni tycker jag skall kontakta så blir jag väldigt glad om ni skriver en kommentar. Jag känner mig inte reda för typ dagstidningar än. Har nog ingen chans att komma in där så ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]