True Blood

Har någon av er sett nya vampyrserien True Blood? Jag har, och blivit totalt förälskad i den, såg sista avsnittet i natt. Men vad jag inte visste var det här. När jag 49 minuter och 31 sekunder in i säsongsfinalen helt plötsligt hör svenska i mina öron små trötta öron så fick jag mig en chock. Trodde jag hörde fel, spolade tillbaka men nej, det var där. Eric the vampiries röst som säger ”Åh du ljuva frihet”. Helt plötsligt insåg jag att skådespelaren är svensk.  Den var en konstig sak att inse efter 12 stycken avsnitt.

Jag är urusel på svenska skådespelare som blivit kände utomlands och skulle nog inte känna igen en enda förutom Peter Stormare så det var ingen större förvåning. Men det som förvånade mig mest var den totala bristen på brytning. De flesta svenska aktörer har ännu spår av svenskan i deras engelska. Men Erics engelska är perfekt så hade aldrig misstänkt att han var svensk. Gick in på True Bloods officiella hemsida och fick såklart reda på att det är ingen mindre än våran egen Alexander Skarsgård som spelar vampyren Eric. 

Kände mig också ganska dum då jag insåg att hon som spelade Sookie även spelat Rouge i X-men filmerna. Jag börjar bara känna mig dummare och dummare på filmfronten.

 

(Kom ihåg att det här skrevs halv fem på morgonen men då blogg.se låg nere så publicerade jag det först nu, så det är lite tröttmarkerat)


Kommentarer
Postat av: smet

haha, ibland känner man väl inte igen skådespelarna antar jag...



sv: tack, ska låta dreadsen växa i all evighet.. iaf som det känns nu;)

2008-12-03 @ 09:07:06
URL: http://smet.blogg.se/
Postat av: RobZ

Inte helt fläckfri Amerikanska men visst gör han ett jäkla bra jobb Alexander. Vet det pratas Svenska minst en gång till i serien, I avsnitt 4 "Escape from Dragon House" då Alexander säger "Vår lilla djurpark börjar växa till sig" varpå hans en dam svarar "jag vet" haha, Kul att se

2009-03-03 @ 15:43:56
Postat av: Martina

Jag vart lite chockad jag också när jag hörde att han pratade svenska, men han och pam pratar båda på svenska redan i avsnitt 4, Escape from dragon house. ^^

2009-06-26 @ 17:33:25
URL: http://martinisettlin.devote.se
Postat av: Lomina

Att det var Skarsgård som spelade Eric visste jag.. men att Sookie var Rouge hade jag VERKLIGEN inte en aning om! Hon är sig inte likt!

2009-09-04 @ 19:15:32
URL: http://l0mina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]