Kärlek i lussekattsbaket

God jul och gott nytt år på er alla!

Bjällerklang, bjällerklang
hör dess dingle-dång.
Flingor som nu virvlar om
i munter vintersång


Snart är det jul, som här firas den 18 eller 19 december (vi vägrar traditioner :P), då älsklingen och jag skall fira the real jul på skilda platser, han i Järpen och jag ute i Etelhem och lite i Garda. Så vi försöker infinna lite julstämning här, det lyckas vi med lussebak, julgardiner, massa levande ljus, musikaliska bjällror och julklappar. Och sen skall det ätas en halvt om halvt vegetariskt julmiddag här, med gino (chokladgratinerad fruktsallad) och varm choklad med tillhörande marshmellos som efterrätt. Så hoppas att det kommer bli mysigt värre.

Så i vårt lilla mysiga tillhållet så bakas det idag, många inblandade.

Vi har Erik, den mångsidiga stora starka karlen.
Jillie den allmäktiga bakgurun 
Och så klart vart senaste tillskott Babylicious som hittade sin egen slickepott att baka med.

Baby är allt en mångsidig katt som nyligen flyttat hem till oss. För några dagar sen så hade vi även disko här. Lite diskolampor, två dansande katter som lyssnade till "put your hand up i the air" och hoppade efter lite belysning. Då var Babys syster Put här och underhöll oss.

I vår lilla etta bor nu alltså, Hassan, Svettis (råttorna) Scintilla, Jeppe (ormarna) Baby (katten) Erik och Jillie (människorna), tillsammans i en salig röra av mjöl och halvtomma läskflaskor. En alltid ökande familj, och vi trivs så bra så...

Men nej, nu skall jag försätta vara produktiv, bullarna står och jäser i väntan på att bli penslade och jag skall skriven en julkröniska till um, där jag föresten är skribent för er som inte visste det. http://ungdomar.se är adressen för er som vill kolla in. Gå in på texter, redaktionen och där hittar ni mig under Jillie Kaaret. Feel free att läsa och även gärna kommentera mina texter. Antingen där eller här.

Så ni får alla ha en fortsatt bra kväll, den här sista helgdagen och även kallad julbaksdagen i vårt hem från och med denna dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]