The man who broke a dragons heart

Idag så gick jag och Emil, GICK, hela vägen till posten för att hämta mitt paket med böckerna jag berättat om i tidigare inlägg. Det var ungefär en halvmil dit vilket gick ganska lätt, men på tillbakavägen fick jag släppa på ett paket med böcker plus lite strunt jag köpte på Willys när vi ändå var där borta. Så lite tyngre blev det allt.

Men i alla fall så var jag inte säker på vilket förlag det var jag skulle få böckerna ifrån men märkte snabbt att de var just de böcker jag längtat efter, från Ordfront. Nedan får ni se en bild på de olika böckerna/albumen som jag i framtiden skall läsa och recensera (inte alla men ett utval) Så stay tuned så kommer ni snart få reda på om de är värda att läsa.
Galaga vol 92 och 93 kom med och Galago volym 94 kommer även att levereras senare då den ännu inte släppts. Serier är alltid kul att läsa när man inte orkar plöja böcker. Det som var spännade att se var From the Shadow of the Northern Lights som är den första helt och hållet engelska analogin med svenska alternativa serier.

Nästan sist vill jag bara säga: tackar Ordfront

På tal om serier så hittade jag även en underbar blogg som jag absolut tycker ni skall kolla in, hennes namn är Jonna Björnstjerna och namnet på bloggen detsamma. Undantaget den där bokstaven som ingen utanför norden känner igen. Så lägger man bara till ett dot com på slutet så har man hittat till hennes härliga serier och illustrationer.

Klicka er in och läs, eller gör det till en utmaning och leta er dit utifrån min förklaring av adressen. http://www.jonnabjornstjerna.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]