Min önskefotografering

Hej igen alla

Ni vet hur jag önskar mig en fotografering i julklapp, om ni inte vet det så står det med på min önskelista som ni hittar genom att klicka på länken till höger. Can´t miss it. Och hittade just en jätteperfekt tävling för det.

Hanna Björkstedt lottar ut en önskefotografering med total makeup. Vilket är precis det jag önskar mig.




Jag skall beskriva min önskefotografering
and
here goes nothing:

Vill att det skall vara mycket färger och kontraster, det är det som det skall läggas fokus på. Ljus hud, långa fjäderögonfransar. Vill ha ansiktet sminkat som två olika sidor av mig, fast inte direkt ner i mitten av ansiktet utan i form av ett pussel precis där de två delarna möts, och gärna asymmetriskt.

Den ena sidan skall vara en glamorös sida, med typiskt modellsminkning i lite överdriven form. Medans andra sidan skall vara i regnbågens alla färger (i princip) till någon slags makeup från ena kinden, gärna i form av ett pussel eller schackbräde. Det skall fortsätta ner för halsen från den sida färgen är på och över till andra. Som om den sidan håller på och tar över kroppen men lämnar huvudet fritt. Och sen ner för nyckelbenet och ut för axeln. Hur det skall gå till rent praktiskt kan nog diskuteras med Susan i ett senare skede. När det väl går utför axeln skall det se ut som det rinner eller droppar (oj vad detaljerat det blev men har bilden i huvudet redan).

Bilderna skall riktas in på hår, makeup och överkropp istället för kroppen i helhet. Stora öronhängen som tar upp plats på bilden vill jag också ha. Lilla linser till ögonen (har alltid velat ha foton på mig med det så perfekta tillfället nu)

Håret skall vara knallrött (vilket det lär vara tills januari/februari igen så inga problem där) Några slingor skall hänga ner i ansiktet och resten vill jag ha i någon snygg uppsättning. Där är jag ganska flexibel. Hade varit roligt med något i håret, såsom fjädrar eller liknande.

Som miljö skulle jag vilja ha vit font i studio eller med ett regnigt fönster i bakgrunden och sån där tråkig tapet som bara gamla ställen från sjuttiotalet har. Jag älskar såna tapeter och de ger en sån härligt känsla på bild, lite svårt att fixa om det inte regnar och man inte har tillgång till en lägenhet/ ett hus med såna tapetar så skrev därför två alternativ.

Känslan som bilderna skall förmedla är just att det finns alltid olika sidor av personer, min idé går ut på att visa den galna och humoristiska sidan av mig som tar över den förnuftiga och vardagliga. Men även den finns där inne och kommer ut då och då när det behövs.



Nu får det faktiskt räcka med det här inlägget, jag förstår om ingen orkat läsa igenom det. Men hoppas i alla fall Hanna och Susan orkar med det :P.

Nu skall jag faktiskt sova så jag kan gå upp och äta frukost.
(Med hela 1 timme och 36 minuter till godo)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]