Minns du den sången vi sjöng i telefon

Soundtrack. Frispel - En prinsessa på vift

Det gick lika snabbt som att knäppa med fingrarna (Om man har den kunskapen förstås) - lika snabbt som man kan säga Fredrik Reinfeldt så hade jag förlorat förmågan att skriva vettiga och intressanta inlägg. Förlåt - men jag vet inte vad jag skall skriva om.

(Miniatyr - fotoreferens)

Jag vill inte tråka ut er med detaljer ur mitt liv, för det är ganska ointressant, men nu för tiden - när jag sitter arbetslös och sysslolös blir det inte så särskilt mycket intressant över huvudtaget att prata om. Så vad tycker ni jag skall skriva om? Vad vill just du helst läsa här på Estetjävels blogg?

Jag sitter på Fårö och undrar varför jag inte sover än - gäspningar kommer och gäspningar går. Tankarna snurrar och jag funderar på att åka till det stora läskiga fastlandet och umgås med lite normala människor. Gå under cover ett par dagar och gömma mig i en lägenhet i Sollentuna där balkongen är kall och sällskapet datorberoende. Det känns faktiskt som en bra idé - då kan jag passa på att lämna av den tavla jag väljer att försöka få med i utställningen samtidigt.

Jag tror jag har någon bloggversion av dyslexi - istället för att dansa så vackert  på pappret så tränger bokstäverna ihop sig. De står som i en stor klunga, knuffar på varandra och hukar sig för att inte synas. De förlorar sin skönhet och orden låter fula, vulgära och jobbiga. Undra om det bara är jag som har dessa symptom?

Idag har jag föresten försökt mig på ett porträtt av mig själv - då jag glömde kameran i stan så får ni ett foto taget med inbyggda webbkameran. (Jag har klippt lugg - och blivit blond)

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja det tål att tänkas på, får väl komma på nåt bra och meddela dig när jag har ekonomi över :P Vad tar du för att göra en tavla då? =)

2009-02-18 @ 03:22:15
URL: http://dragonnikita.blogspot.com
Postat av: H C Barregren

Samma sak hände mig, på samma gång! Det vill säga: någon knäppte med fingrarna i går och alla inspiration rann ur mig lika snabbt som dumheter rann ur mina fingrar och ner på tangentbordet förut.



Shit också, vi är bloggosynkade även vad gäller inspiration.



Okej, det är din tur att komma på ett bra tema för nästa bloggosynk. Säg något bra så gör vi det!

2009-02-18 @ 09:16:14
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: Antonia

Inspiration kommer och går. På alla plan. Jag har en jättebra bok som kan rekommendera, men har glömt titeln, trots att det är en favorit bok. Om du är intresserad kan jag leta fram den. Den ger mig alltid en push.

Men om du inte vill läsa boken, skickar jag en länk :http://www.creativity-portal.com/prompts/imagination.prompt.html

Eller så tar du bara en paus till inspirationen rinner till. Att blogga ska inte kännas som ett tvång eller en måste.

Idag när man kan prenumerera på bloggar så gör inget om man inte skriver varje dag.

2009-02-18 @ 11:48:32
URL: http://checkpointbeauty.blogspot.com/
Postat av: Antonia

Glömde skriva att jag gillar teckningen. Du är duktig.

2009-02-18 @ 11:49:55
URL: http://checkpointbeauty.blogspot.com/
Postat av: Antonia

Jag återkommer med boktiteln imorgon. Och kolla länken, den är faktiskt rolig... Synd att den inte blev klickbar. Så att du kommer upp på hästryggen snabbt ;) Det är ju bra att kämpa.

2009-02-18 @ 15:45:59
URL: http://checkpointbeauty.blogspot.com/
Postat av: Emma

Ja jag ska absolut fundera ut något bra, har väl en ungefärlig tanke men ska fundera ut något mer exakt =) Sen hör jag definitivt av mig om det!



Ja tack, lite trött på plugg nu men man måste ju, tenta på fredag.

2009-02-18 @ 15:52:53
URL: http://dragonnikita.blogspot.com
Postat av: H C Barregren

Angående din kommentar. Undrar vad en gemensam blogg skulle heta: Estetgubben, kanske, hehe... Annars vore det ju en kul idé. Vi kan kära skift. Jag paxar dagskiftet!



Gå till doktorn med din arm nu! Nej, inte krånga. Ta på dig mössan, det är kallt ute. Nej, måste du ha dom där skorna, ta dom andra där, där, där bakom dig (blindstyre). Trampa inte på kisse! Å... okej, gå nu, jag passar bloggen så länge :-)

2009-02-18 @ 15:58:40
URL: http://blogg.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]