Vardagens guldkorn

Uppdatering på gårdagen och dagens planer.

Unn kommer in till stan efter skolan - jag längtar så och hoppas på att inte få återbud nu när jag valt att stanna på G-land lite längre av den anledningen, annars skulle jag rymt landet till det såkallade fastlandet. Vi skall supa huvudet i bitar och remenissa är planen.

Ibland så dyker det upp små guldkorn i vardagen - igår var en av dessa guldkorndagar. Lite jonglering förekom som ni vet, men det var inte det enda jag sysselsatte mig med skall ni tro. stadsbussen med siffran ett tog mig till staden och fika på  Ett rum för resande Café - hela fyra bord stort - med Fredrik. Där fick Fredrik en cigarr av cafékillen när vi skulle gå. Han hade slutat röka efter att ha jobbat i cigarrbutik länge, men den här cigarren kom från en kompis till honom som fick barn och delade ut dem. Han var trevlig och jag kommer definitivt fortsätta fika där.

Vi
vandrade iväg och hittade massa med popcorn (se bild) på vägen i gamla övergivna biografen, jag hade minsann inte haft något emot att ha de säckarna hemma - skulle räcka för en evighet. Sen våldgästade vi ett vandrarhem som skall förbi namnlöst men det är stängt för vintern, kallt och lite läskigt men toalettbesöket där var välbehövt.

Åt på enda kinaresturangen i Visby, mycket gott och trevlig personal, och sen hamnade vi på bio: Män som hatar kvinnor, jag rekommenderar den starkt. Jag drack rättvisemärkt apelsinjuice som variation från läsk och åt choklad.

Som en äkta gentleman bjöd Fredrik mig på allt och vi döpte det till en hypotetisk date, då svenskar inte går på date.

När bion var slut skulle jag på toa - helt plötsligt hör jag någon skrika Jillie utanför och visar sig vara grannen och gamla vännen Calle som sett samma film. Vi fick skjuss med honom, Jojo och hon som jag inte minns namnet på. Vi tittade införbi Calle, drog hem till mig - bjöd in Anders och så såg vi The Transporter och Not Another Teen Movie.

En heldag + kväll helt enkelt. Tack Fredrik - det var jättetrevligt *smile*

Kommentarer
Postat av: Emma

Fan vad trevligt du verkar ha haft då =) Vill oxå på dejt haha =P

Men en fråga, du spenderade kvällen med Fredrik men bjöd in Anders haha =P Rolig felskrivning (hoppas jag) där Jillie =)

2009-03-06 @ 12:36:35
URL: http://mythoughtsmylifeandeme.blogspot.com
Postat av: Fredrick

Tack själv för en helt underbar dag och kväll.. Jag kan utan problem göra om de när som hälst =) hoppas du får de sweet borta på fastlandet och i kväll med unn.. En roskram utan taggar =P

2009-03-06 @ 18:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]