Renoveringsuppdatering och lycka med skratt i blodet

"Över huvudet Mange, ÖVER huvudet - annars väger det ju ingenting. Ett och två, ett och två, jag vill gå"- i sjungande takt. Vissa lever med skratt i blodet. På vägen hem från bussen passerade jag en gammal skolkamrat som kångade in saker i min gamla skolas aula, det var lycka att se att hans skratt ännu inte slocknat, inte ens klingat av.

Vissa lever med skrattet i blodet, andra med tårar. Och jag? Jag lever i en värld av slösa, inte spara. Av vill ha istället för behöver. Den som har flest prylar när han dör är min filosofi som klingar i bakhuvudet när en fin prydnadskudde eller en brandgul (ja, jag sa BRANDGUL istället för orange) spargris i form av en tv dyker upp.

Jag passerade även tre av mina gamla hem och tänke "Om jag bodde här - då skulle jag vara hemma nu", en söt tanke som följt med mig sedan jag var liten och var trött på att gå.


Den helt och totalt awesome tapeten som kommer bli fondvägg i lilla rummet i nygamla hemmet. Den är ILLRÖD i verkligheten och är en flocktapet = allt det röda känns som sammet.



Random pics från bygget. Idag har även en låda byggts till tavlorna jag skall skicka till Lina snart. Det var med blod, svett och tårar det gjordes. Pappan min och jag kom inte riktigt överens om hur det skulle göras.

Kommentarer
Postat av: Emma

Fasen vilken läcker tapet. Är sugen på en fondtapet jag med men de båda hjärnhalvorna kan inte riktigt komma överens om hur den ska se ut =P



Är det en lägenhet du flyttat till eller är det ett rum som byggs om?



Hoppas allt är bra med dig =)

2009-03-27 @ 23:53:00
URL: http://mythoughtsmylifeandeme.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]