Och så väntar världen ...




En ny årskull med nya studenter från Säveskolan äntrade gatorna i torsdags (0604). Nudlar, tentor, bostadsköer och en och annan öl väntar i deras framtid. Välkomna, grattis och lycka till är vad jag kan säga!

Jag var the designated photographer dagen i ära och här hittar ni lite urdrag från dagen + kvällens firande
Mitt huvudsakliga paparazzi-objekt för dagen var Elias aka END som överlevde (cirkus) 12 år i skolan för att nu vara fri att vandra runt och sätta skräck i hotellvärlden - du hittar då självklart även honom här under




Peter (systers pojkvän) fick agera blombud åt lillasyster hans

Josefin (lillebrors tös) tog också studenten

Erikio satt och chillade vid vattnet med Adde en stund innan de steg upp på en studentvagn och agerade DJ tills det ljusnade efter nattens (korta) mörker

Linnea och Elias som bägge två misslyckades med den enkla uppgiften att sno åt varsin tårtbit åt mig - fyyyy

 Och så väntar världen ...

Och så till kvällens firande


Tysk läderbög i traditionell uniform


Här har vi honom jag stolt kallar pojkvän

Nej jag vet, inte särskilt hett men vad gör man. Får skylla mig själv som uppmanade till detta genom att ha på mig väst när alkohol skulle blandas in i ekvationen.

För att citera Andrés text om fördomar som publicerades på UM
"Vi vet att hårdrockare är smått överviktiga, håriga neandertalare som står i trånga lagerlokaler och headbangar bort sina hjärnceller samtidigt som ett gäng ”musiker” freakar sig på scenen, hinkar i sig sin egen urin och spelar fotboll med avhuggna grishuvuden."


Man blir trött - även under studentfiranden och tyska traditioner

I want YOU - to pick up your card (Ölspelet-relaterat)

Vad är det ni kallar er själva? Da Guyos? (Ja, de leker Hitler - Skyll på ölspelsregel som tvingade till det där och ett uttropande av deutschland innan man drack)

Self-elplanatory




(Meddelande till alla inblandade i dagen/kvällen - alla bilder finns i orginalform på min dator, seek ´n you should find. Bara att komma över med ett usb-minne så lassar vi över bilderna - Ni vet vart min brevlåda bor)

Det verkar förövrigt många fler veta - fick alldeles nyss besök av random tant som undrade när jag skulle klippa min gräsmatta. Gräsmatta? svarade jag - Det är en djungel

Kommentarer
Postat av: H C Barregren

De där bilderna är phosotshopade. Det var faktiskt ösregn och lervälling på studenten... Man kunde inte se någonting för alla paraplyer och inte höra något över regnets smattrande!

2009-06-07 @ 08:59:45
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: Sara

Älskar dina bilder! Har du hört något om den här skolan, http://www.strombackfolkhogskola.se, hittat drömutbildningen! Vill gärna vet om någon vet något.. :)

2009-06-07 @ 09:08:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]