Serendipitet är ett vackert ord

Det finns så mycket lycka - skönhet och kärlek i världen.

Jag älskar sommarregn på torr asvalt - för det luktar så där gott att man bara vill borra in näsan i någons hals och bara vara lycklig.

Jag avgudar blöta hundar som ruskar av sig regnet mitt i familjemiddagen och all panik som uppstår när handdukar hämtas och mat glöms bort för kärlek.

Det bästa som finns kan ibland vara att sitta ensam med en semla i min lägenhet, tittandes på bra kärleksfilmer och med en pensel i ena handen.

Ordet betagen har smusslat sig in i min hjärna, på det sättet att jag har blivit svept av mattan och drunknar i ett par vackra ögon.

Mannaminne
har stannat kvar för att inte glömmas bort i mitt minne.

Jag kan
tappa bort mig i städer jag aldrig besökt genom att bara tänka tanken - och någon gång skall jag göra det i verkligheten - tappa bort mig i okända städer på andra sidan jorden.

Ibland kan
ljudet av en gråtande vän vara det finaste man kan höra - känslor som blottas och tårar som rinner nerför vacker kind.

Men hur vackra ord, tankar och känslor än är så är alltid det vackrast av alla de vackra orden ordet vacker! - till och med vackrare än cellar door och picknickar i parken.

Vilket är ord det vackraste du vet?

Kommentarer
Postat av: Antonia

Du är duktig på ord oxå, inte bara pensel. En bok snart?

2009-02-18 @ 16:41:07
URL: http://checkpointbeauty.blogspot.com/
Postat av: Antonia

Jag träffade nyligen en kvinna som jobbar med konst. Och när jag uttryckte min tveksamhet hur jag skulle göra en sak eller om jag skulle låta bli det för att kanske bli svår solt, tittade hon på mig och sa: konstnärer tänker aldrig så. De bara gör det.

Så om du har ordet inom dig, då är det bara skriva ner, det finns alltid några som vill läsa. tvivlar man då blir ju aldrig något gjort.

(och det vackraste ord jag kommer på just nu är vattenpuss)

2009-02-18 @ 17:04:29
URL: http://checkpointbeauty.blogspot.com/
Postat av: Emma

Hej Hallå

Har en ny blogg nu, ser exakt ut som den gamla så du känner nog igen vem jag är =D

Kram påre

2009-02-18 @ 17:23:25
URL: http://mythoughtsmylifeandeme.blogspot.com/
Postat av: Frida

Åh så vackert.

Och jag känner igen mig så otroligt.

2009-02-23 @ 22:46:44
URL: http://winterlong.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken svår fråga!

Jag som är en ordälskare av alla dess slag, men jag måste säga att ryggtavla ligger högt på min lista. Och maskorsbarn. :)

2009-02-23 @ 23:13:59
URL: http://winterlong.blogg.se/
Postat av: Frida

När jag ser din andra bild i headern tänker jag på ryggtavla i vacker form.

Det är så mer än bara en rygg, ryggtavla.

Konstverk.



Hur är det med dig ikväll? :)

2009-02-23 @ 23:25:48
URL: http://winterlong.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]