Jordgubbssaft och Twilight

Jag, som sista människa på jorden förmodligen, såg just Twilight. Det är mitt alla hjärtans dags firande tillsammans med avslagen cola och kvarlämnade jordgubbar. Trodde inte jag skulle gilla filmen på grund av allt hype och uppståndelse kring den. Människor är idioter, och om de gemensamt håller med om något brukar jag backa undan lite.

Men jag är kär, jag gillade inte Bella men Edward är jag nog lite förälskad i. Och jag är totalt upp över öronen åt helskota förälskad i kärleken. I första kyssar, i kärlek i odödlighet, i att skapa nya spår och i att finna nya sanningar. Filmen är vacker, stundvis komisk. Det finns kärlek, såklart, vänskap, föräldraskap ... kort sagt det mesta som livet består av. Förutom det faktum att vampyrerna faktiskt varken äter eller sover, vilket i alla fall mitt liv är livsviktiga delar.

Jag skulle ge allt för att få bli sådär förälskad att man för evigt vill dela sina dagar med sin älskade, så att man är villig att ge upp i princip allt som är en själv - jag skulle ge allt för att få den där första trevande kyssen igen - jag skulle ge allt för att tappa bort mig i världar av kärlek.

Jag är kär, det är jag, men på ett vi-har-känt-varandra-i-evigheter-och-känner-till-varenda-liten-hemlighet-om-varandra. Jag lär mig inte något nytt om blivande mannen varje dag, och jag tappar inte bort mig med honom. Jag finner mig själv. (Ibland vill nog alla treva i labyrinter och leta efter den hand som kan leda en till ljuset och ett par trygga armar).

Kommentarer
Postat av: lina

va härligt:) längtar tills tavlorna är klara:) jag ska försöka bli bättre att skriva men jobbar man dygnsurer så blir man lite lätt hjärndöd dagen efter och fram till torsdag så jobbar jag varannat dygn. kanske blir nått normalare inlägg på lördag då när jag sovit:)

2009-02-14 @ 17:35:12
URL: http://linahelena.blogspot.com
Postat av: lina

haha ja det tror jag med. en muskelknutte blir bra. fast han får ju gärna ha kallingar på sig;)

2009-02-14 @ 17:52:41
URL: http://linahelena.blogspot.com
Postat av: Antonia

Har inte heller sett filmen. Fick för mig att det är en skräckis med sci-fi toner.Kanske ska man inte döma filmer efter titeln.



Ju, det var en intressant utmaning, kom själv på mig själv. Och hur tankar efter tankar utvecklades. Borde oftare ta ett ämne och filosofera runt om.

2009-02-14 @ 18:47:53
URL: http://divage.wordpress.com/
Postat av: Emma

Åh vad skönt att läsa det sista där, det är inte bara jag som saknar den där "första kärleken" när allt är pirr och fjärilar. Men det kanske är så det är med att hitta någon som man ska vara med resten av livet?! Trist men tryggt!?

2009-02-15 @ 00:50:55
URL: http://dragonnikita.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nej Jillie, när du ger upp allt som är dig själv och han är kvar är det inte kärlek. Det är bokstavligen livsfarligt.

De två andra är Hanna Fridén och Killing Zoe again men ni verkar rätt så olika alla tre förutom just detta att det kommer från hjärtat och får mig att reflektera och lite hitta mig själv, även om jag inte alltid håller med om allt.

Har du inte läst bloggarna är en varning på plats. Du får bläddra lite i dem för att hitta ovannämnda. Jag hade precis börjat läsa bloggar då jag i en hittade en länk till Hanna, jättebra blogg tänkte jag, ska jag läsa från början senare. Nu är det ju så att har man gett upp och tappat sig själv så saknar man också viss självkännedom. Tänkte därför inte på att jag har ytterst dåligt namnminne(som du märkt) och ännu sämre ansiktsminne. Lyckades därför inte hitta bloggen, trodde jag. Blev sedan av en slump länkad dit igen, kände igen stilen jag letat efter och förstod helt plötsligt att det var samma blogg jag varit inne på ett par gånger men tyckt att det bara inte kunde vara denna.

Kan tyvärr ej maila, har precis lärt mig hur jag garanterat raderar all information om vilka sidor på internet jag varit på.

Ha det så gott!

2009-02-15 @ 01:02:27
Postat av: H C Barregren

Jag har inte sett den ;-)

2009-02-15 @ 10:07:48
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: Sarah Giercksky

Twilight är väldigt bra :) har du haft en bra helg? kram

2009-02-15 @ 13:04:50
URL: http://sgiercksky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]