En vanlig natt hos Estetjävel

Ny perfekt och mysig position i sängen, men fjärrkontrollen borttappad - jag skyller på ADHD-katten. Jag har skickat multum med jobbansökningar och hoppas på svar.

Jag gillar nätter, och på något sätt är det bara nu jag gör nyttiga saker. Som skriver på texter, skickar mail och liknande. Undra vad de som kollar jobbansökningar tänker när de läser ett mail som skickas av en estetjävel klockan 03.48 på morgonen (tog exempel från några dagar sen).

Jag väntar på Sex and the City genom att se på the Big Bang Theory och röker sakta en cigg - jag kan göra rökringar ibland, dock helt utan vilja när det händer men ändå ett ögonblick av stor stolhet. Kanske är det värt att dö för? Att ibland ge tillbaka lite vackerhet till världen i form av små söta ringar som förpestar luften.

Kommentarer
Postat av: märta

Svar; men åh, du blir jag ju värsta glad :> tack! Din blogg är också väldigt fin,mmhh

2009-02-03 @ 22:44:42
URL: http://sjuhundraslag.blogg.se/
Postat av: H C Barregren

Är det samma sköna poetiska anslag i dina jobbansökningar som i dina bloggtexter?

2009-02-04 @ 08:03:10
URL: http://akajos.blogspot.com/
Postat av: Caroline

Älskar din blogg!

2009-02-04 @ 08:27:29
URL: http://carro1985.blogspot.com
Postat av: H C Barregren

Jillie 1: JAG skulle anställa dig direkt! Jag brukar inte heller bry mig om att skriva en massa CV och tjafs utan bara ett personligt brev. Jag håller med du. Man ska visa vem man är med en gång, så kan folk välja om de vill krama en eller springa skrikande därifrån. Det är likadant på en första träff med en tjej.



Jillie 2: Åhå, så om jag ser Katilab så vet jag att det är Brieost, estetjävel, Jillie. Klart som snöslask!



P.S. Jag älskar också din blogg :-)

2009-02-04 @ 11:17:20
URL: http://akajos.blogspot.com
Postat av: Jillie

H C: Angående jobbansökningarna så ja, de har de. Inte riktigt lika mycket som blogginläggen men ja. När vi i gymnasiet hade en uppgift att skriva ett ansökningsbrev till vårt drömjobb fick jag MVG på uppgiften och kommentaren: Jag skulle anställa dig direkt, men vågar Magnum?



Men jag resonerar enligt detta förslag - de som inte vill ha en estetjävel på jobbet skall inte behöva ha det heller. Så jag försöker inte dölja min crazyness bara för att det är ett ansökningsbrev - min avslutningsmening just nu är:



När jag inte ligger i min säng med en vinglas fyllt med jordgubbssaft i ena handen och en laptop i knät där jag spottar fram texter så är jag ute och vandrar i regnet, åker buss eller klappar kor.



Caroline: Tack så jättemycket, värmer i hjärtat av den kommentaren såhär en onsdagsmorgon. Tack tack och tack en gång till (kom ihåg att det går att prenumerera genom blogglovin så missar man aldrig mina nya inlägg :D)



/Jillie

2009-02-04 @ 11:17:25
Postat av: Jillie

Va härligt, synd att du inte är arbetsgivare på Gotland - då hade det kanske inte varit ett sånt problem att få jobb. Får kanske på något sätt lura min blivande arbetsgivare att läsa min blogg (kanske skriva med adressen i ansökningsbrevet?) och på så sätt få dem att älska min blogg innan de bestämmer vem de skall gå vidare med. Då är jag ju nästan en shoe in. Vem vill inte ha en mig på arbetsplatsen?



Och nu är jag ju tvungen att bara klargöra så du förstår innebörden av kaitlabb. och relevansen till det här inlägget - Jillie aka Estetjävel aka Brieost aka T-röd aka Chili aka kärt barn har många namn (var tvungen att lägga till några fler så det blir förvirrade) har för evigt varit just vänsterhänt (=kaitlabb) och har på tal om nästan ingenting relevant så är det jätteroligt att se högerhänta försöka skriva med vänster - nästan lika kul som att se mig skriva med höger. Fast jag är ju så otroligt cool och grym så ingen vågar skratta. Eller så är det helt enkelt inte så roligt. Vad vet jag?

2009-02-04 @ 11:31:32
URL: http://brieost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]