Så var hoppet borta

140 stycken sökande - 8 stycken vidare till första intervjun - 2 stycken anställda. Jag fick inte jobbet. Men ett tappert "keep going" och en verbal klapp på axeln.

Fick höra att mitt cv och personliga brev var mycket utstående och riktigt intressant. Att intervjun gick bra men att de valde att fortsätta med två personer med mer arbetslivserfarenhet och större sportintresse, det var ju faktiskt Svenska Spel vi pratar om. Tråkigt men jag får helt enkelt fortsätta försöka - kanske någon annanstans för mitt sportintresse ligger på nivå med att ibland skratta åt simmare och dräggla över hockeyspelare med utslagna tänder och sönderslagna revben som pucklar på varandra på isen.

Fick även höra att jag skulle vara stolt över att gått vidare - speciellt med tanke på min ålder då den yngsta med det jobbet hittills är född 81, alltså en åldersskillnad på 8 år. Det kändes väl lite bättre men ändå tråkigt - speciellt när de glömt bort mig i två veckor på grund av missförstånd mellan de två ansvariga. Båda trodde att den andra redan kontaktat mig, och trots upprepade mail så fick jag inget svar förens idag. Dålig kommunikation på ett företag som förespråkar just kommunikation av olika sorter men men ...

Ikväll är det "I taket lyser stjärnorna" som gäller på nyöppningen av Borgen - papio är snäll och agerar sällskap då alla andra inte har tid, råd eller ork.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Kommentarer
Postat av: Antonia

Det var ju synd förstås. Jag letar efter ord för att trösta, men hittar egentligen inga som du inte redan har hört. Hoppas att det dyker upp nåt bra snart. Skicka in artiklar till olika tidningar. Fast det gör du kanske redan.

2009-02-20 @ 12:34:50
URL: http://divage.wordpress.com/
Postat av: H C Barregren

Vad bra att du slapp att jobba för sportfånarna. Nu är du fri att de fånga riktigt fantastiska möjligheter som liver kommer att slänga i din väg! :-) :-) :-)

2009-02-20 @ 13:09:18
URL: http://blogg.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]