Makrosbarn


Det här är delar av ett hem för mig

Skulle någon annan gå den väg jag går, ta de steg jag tar, och se de saker jag ser - skulle det för dem vara okänt och nytt. Något otryggt där man inte längre hittar bland gatorna som i sin egen ficka.

Skulle jag gå de stegen du vanligtvis tar varje dag i ren tristess skulle jag andas förväntning och äventyr. Men istället går du din gata fram och jag min. På väg till det som kallas för hem.

Home is where your story begins - betyder det att det här är min början? Där jag inte tittar mig omkring där jag går och där varje sten har en historia som jag kan utantill?

Jag har blivit strandsatt vid en väggren, ätit en god kalkonsallad och gått tunga steg idag, tänk tankar som surrar förbi sådär ofta, hittat nygamla vägar och funnit en ny förälskelse i min gamla dammiga stad där varje sten berättar en historia jag redan hört så många gånger.

Trampar på stigen till mitt gamla liv. Numera bor det en blomma i fönstret till det som brukade vara mitt skyddsrum och jag tror inte längre att det någonsin var mitt hem.


(Jag har inte ringt dig idag - förlåt.
Men jag orkade helt enkelt inte)

Kommentarer
Postat av: E.

Tack för den fina kommentaren, Betyder mycket! Nu är jag tillbaka. Puss på dig.

2009-04-16 @ 09:18:47
URL: http://petite.nu
Postat av: H C Barregren

Hej!

2009-04-17 @ 10:12:18
URL: http://blogg.bums.nu
Postat av: H C Barregren

Sover du?

2009-04-17 @ 12:00:03
URL: http://blogg.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]