En dag att hålla sig vid liv

Jag undrar när vi började använda andras kroppsspråk för att beskriva våra känslor
Jag undrar när andra började uppfatta mig som en billig kopia av ett orginal
Men mjuka fingrars dans fördröjer sig vid vissa kroppsdelar:
Nyckelben
Revben
Lårben

Fingrar som fastnar
Handlar bara om ett grundläggande behov - inte närhet
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dagen i korthet:

Vaknat, handlat, städat, diskat, skurat samt packat ner dator och katt för att emigrera ut på det stora landet där vinden viner och sorkarna har volvokeps.

På vägen ut stannade jag och syster yster för att hämta ut ett paket jag fått. Trodde att det skulle va en hudkräm men upptäckte efter öppnandet att det var mina linser från fargadelinser.com. Rolig överaskning.

Sen kommer jag fram till det här stället jag inte kallat hem på många år, slår mig till rätta och letar självklart igenom internet efter något av intresse.

Hittar en liten förtidsjulklapp i min mailbox:

"Hej,

Du är en av de personer som vi har valt att gå vidare med i rekryteringsprocessen för chattvärdar till Svenska Spels Kundsupport. Hoppas att du fortfarande är intresserad."

Så nu skall jag göra ett arbetspsykologiskt test innan den sista december och får sen hoppas att jag går vidare och blir kontaktad via telefon.

För tillfället äter jag apelsinbitar doppade i socker - gudomligt gott - try it.

Translation: I thought it would be a crappy day but turned out really well. I may be on the way to getting a job

Kommentarer
Postat av: H C Barregren

Jag vill se de där sorkarna haha...

2009-01-21 @ 11:24:39
URL: http://www.bums.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]