Amnesty och supande jultomtar

Idag har jag gjort en STOR samhällstjänst - så tji fick ni där ute som trodde att jag aldrig gav.

En kille från Amnesty ringde, tydligen hade de hittat min två år gamla post i sitt register och undrade om jag ville börja skänka lite pengar. Jag är arbetslös så det är inte så enkelt men bestämde mig för att ge 20 kronor i månaden i alla fall. Bättre än ingenting.

Och så fick jag killen som ringde lite glad också - han får nog ganska mycket cred nu för att lyckas "värva" mig på nytt efter två års tid plus att jag redan var satt som omöjlig. Då de försökt nå mig 40 gånger förra året. Då lyckades de inte.

Så känner ni detsamma - att 20 kronor i månaden kanske inte är liv eller död för er - så bli gärna medlem i Amnesty, ni hjälper en bra sak och är med och räddar människor. En god sak helt enkelt.



Föresten så går Titanic på 3 an just nu så byt kanal och låt er fyllas med nostalgi. Skall i alla fall göra så jag skriver senare men så länge får ni ett - Merry christmas to all, now you're all gonna die

(I äkta Weird Al anda som ni kommer förstå inom kort när jag länkar till UM artikeln)

Translation: I just signed up for Amnesty, twenty kr a month too help the humanity. And Titanic is on the telly

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
bloglovin

This is me
Namnet är Jillie. En eventuellt framtida ekonomistudent som tillbringar sin tid på Max och med soverier, försöker hinna med att krama på finaste fästmannen också.

Om du vill ha kontakt med mig så är det bara att maila [email protected]